Skocz do zawartości

Zaloguj przez Facebook Rejestracja

Najnowsze tematy

Wyświetl nową zawartość »

Na te samochody nie potrzeba prawa jazdy :: zobacz komentowany artykuł


29 odpowiedzi w tym temacie

#1 coyot

coyot

    Swojak

  • Użytkownicy zarejestrowani
  • PipPipPipPip
  • 1307 postów

Napisano 22 sierpień 2008 - 06:38:32

Dziwne jest to prawo, że powyzej 18-tego roku zycia nie jest wymagane prawo jazdy, karta motorowerowa, czy rowerowa: "osoby, które skończyły 18 lat, mogą nimi jeździć bez prawa jazdy czy karty motorowerowej. Ten ostatni dokument obowiązuje natomiast osoby niepełnoletnie".
Więc Starsza Pani OMA może jechać rowerem po ulicy nie znając wogóle Kodeksu Drogowego - jak i inni obywatele powyżej 18-tego roku zycia.
I jak tutaj może byc bezpiecznie na drodze, skoro każdy może wziąć rower, motorower i gnać gdzie go oczy poniosą.

To ja juz widzę grupy małolatów rozbijające sie tymi kwadrocyklami, które maja gabaryty małego samochodu, tak jak na chwilę obecna rozbijaja sie skuterami.
Chyba że zostanie wprowadzone ograniczenie wiekowe do poruszania sie tymi pojazdami.
coyot

" Kiedy mówimy coś źle, diabeł nas skusił. Kiedy nic nie robimy, to my kusimy diabła... "

#2 ~jomipa~

~jomipa~
  • Goście

Napisano 22 sierpień 2008 - 09:06:37

Jaki chory znowu to wymyslil. Co ma ciezar samochodu ze znajamoscia zasad poruszania sie w ruchu drogowym?

#3 Jacenty

Jacenty

    Nemo

  • Supermoderatorzy społeczni
  • PipPipPipPip
  • 2464 postów

Napisano 22 sierpień 2008 - 10:05:56

To ja juz widzę grupy małolatów rozbijające sie tymi kwadrocyklami, które maja gabaryty małego samochodu, tak jak na chwilę obecna rozbijaja sie skuterami.
Chyba że zostanie wprowadzone ograniczenie wiekowe do poruszania sie tymi pojazdami.

Tak szybko chyba tego nie zobaczysz :)
"Na przeszkodzie może stanąć ich cena."
Może jakieś "dziadki" na to się zdobędą... ale nie wierzę by TO zalało nasz krajobraz.
Jeśli już, to będzie to najwyżej chwilowa moda i tylko "koneserzy" tych pojazdów pozostaną im wierni. :D
Weź też pod uwagę jakie to ma "rewelacyjne osiągi" :) 50ccm, max 45km/h - w porywach ... może z wiatrem. :)


A w temacie pojazdów małolitrażowych... :)
Miałem kiedyś uciechę obserwując grupę nastolatów "testującą"" mini motorki napędzane silnikami kos spalinowych.
Wygląd był przepyszny!
To było coś odwrotnego do widoku człowieka na słoniu;
Ten "słoń na człowieku" usiłował zmusić tę maszynę pod sobą, by ta zrobiła "świecę".
To było cudowne. :D

Użytkownik Jacenty edytował ten post 22 sierpień 2008 - 10:11:13

Zawód jest wprost proporcjonalny do oczekiwań.

#4 Jacenty

Jacenty

    Nemo

  • Supermoderatorzy społeczni
  • PipPipPipPip
  • 2464 postów

Napisano 22 sierpień 2008 - 19:24:16

porozglądałem sie po różnych przepisach prawa i wychodzi mi na to że to nie jest tak do końca jak - "wyjaśnia podkomisarz Marek Florianowicz z wydziału ruchu drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Opolu."

w świetle ROZPORZĄDZENIA MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 28 lipca 2005 r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych mających dwa lub trzy koła, niektórych pojazdów samochodowych mających cztery koła oraz motorowerów

ZAŁĄCZNIK Nr 1

DEFINICJE KATEGORII I TYPÓW POJAZDÓW DLA POTRZEB HOMOLOGACJI TYPU POJAZDU


2. Niniejsze rozporządzenie stosuje się również do pewnej grupy czterokołowych pojazdów samochodowych, które w zależności od cech określa się jako:

1) lekkie pojazdy czterokołowe, których masa bez obciążenia nie przekracza 350 kg (kategoria L6e), nie wliczając w to masy akumulatorów w przypadku pojazdów elektrycznych, i których maksymalna prędkość konstrukcyjna nie przekracza 45 km/h oraz których:

a) pojemność skokowa nie przekracza 50 cm3, w przypadku silnika z zapłonem iskrowym, lub

b ) maksymalna moc nie przekracza 4 kW, w przypadku innych silników ze spalaniem wewnętrznym, lub

c) maksymalna moc jest nie większa niż 4 kW, w przypadku silnika elektrycznego.

Pojazdy te powinny spełniać wymagania techniczne stosowane do motorowerów trójkołowych kategorii L2e, chyba że przepisy dotyczące homologacji stanowią inaczej;


Zgodnie z tą definicją są to czterokołowe POJAZDY SAMOCHODOWE - L6e, przy homologacji których stosuje sie przepisy dotyczące motorowerów trójkołowych L2e, ale nadal są to czterokołowe pojazdy samochodowe.

USTAWA z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym

Art. 88. 1. Dokumentem stwierdzającym uprawnienie do kierowania pojazdem silnikowym jest prawo jazdy określonej kategorii.
2. Prawo jazdy uprawnia do kierowania:
...
4) kategorii B1 - trójkołowym lub czterokołowym pojazdem samochodowym o masie własnej nieprzekraczającej 550 kg, z wyjątkiem motocykla;


W prawie o ruchu drogowym określeniu uprawnień do kierowania pojazdami przy kat. B1 nie ma wyróżnienia na kategoria pojazdów czterokołowych lekkich i ciężkich - określenie jest wyraźne DO 550 kg.
W tym określeniu zawiera się kategoria pojazdów lekkich i ciężkich.

Zatem twierdzenie, przy obecnym stanie prawnym, że Na te samochody nie potrzeba prawa jazdy, moim zdaniem, jest niezasadne.

Użytkownik Jacenty edytował ten post 22 sierpień 2008 - 19:28:50

Zawód jest wprost proporcjonalny do oczekiwań.

#5 ~Bison~

~Bison~
  • Goście

Napisano 24 sierpień 2008 - 19:31:40

quad jest pojazdem samochodowym albo motorowerem (decyduje pojemność silnika i prędkość, jaką może osiągnąć), dlatego musi być zarejestrowany - tylko wówczas może poruszać się po drogach;
by kierować quadem - pojazdem samochodowym, trzeba mieć prawo jazdy kategorii B lub B1;
by kierować quadem - motorowerem (pojemność silnika nie przekracza 50 cm3, a konstrukcja ogranicza prędkość do 45 km/h) trzeba mieć kartę motorowerową; obowiązek ten dotyczy kierujących między 13 a 18 rokiem życia;

#6 ~Ryszard Kownacki~

~Ryszard Kownacki~
  • Goście

Napisano 02 grudzień 2008 - 19:14:31

wymagania homologacyjne są ostrzejsze niz definicja motoroweru wg kodeksu drogowego, ale nie dotyczą pojazdó rejestrowanych jako SAM.
Mogę wykonać na zamówienie takiego SAMa rejjestrowanego jako motorower, bezpiecznego i wygodnego, z silnikiem elektrycznym (agregat ze spalinówką 50cm3 też by musiał być by spełnić defuinicję wg kodeksu dr. ) na cześciach popularnego w Polsce modelu

#7 ~qwerty~

~qwerty~
  • Goście

Napisano 17 lipiec 2009 - 22:19:58

Dlaczego nie maja rejestracji i ubezpieczenia ani nie potrzeba na nie prawa jazdy. Wystarczyloby zapisac nr rejestracji i kolesia pozbawic prawka na 3 lata i po problemie. To, ze jezdza po droach niepublicznych wcale nie oznacza, ze tam dolecieli. Musieli korzystac z drogi publicznej aby dojechac do lasu, wiec zabierac im prawka, bo poruszaja sie pojazdem bez ubezpieczenia i bez rejestracji po drogach publicznych.
Tu musze jeszcze troche "dokopac" tym rowerzysta, a raczej decydenta, ktorzy sie chwala ile to sciezek rowerowych zrobili, porobili tylko tam gdzie nie potrzeba np na moscie piastowskim wydzieli pas dla rowerow szerszy niz dla pieszych albo na deptaku, gdzie strach isc bo moze jakis szaleniec wjechac w d***. Niech sobie tam szaleja ale np po 20 a ten kawalek w dzien moga sie przejsc. Jak juz chca robic sciezki rowerowe to niech zrobia do turawy.

#8 ~tendrzak~

~tendrzak~
  • Goście

Napisano 30 styczeń 2010 - 13:59:16

Jacenty i to jest tak zwana "Falandyzacja" prawa. Pisze wyraźnie w prawie że pojazdy L6 czterokołowe z wagą nie większą niż 350 KG , mocą do 4KW lub pojemności silnika z zapł iskrowym do 50 cm3 i prędkością do 45 km/h mają być rejestrowane jak motorowery L2e Chyba że wystąpią inne przyczyny!. wiec są to pojazdy na kartę na razie jeszcze motorowerową lub po 18 roku bez prawa jazdy . I oby tak było !! . choć już kroi się prawo jazdy na motorowery i 4 kołowce kat AM od 14 roku życia . Tylko po co . Wkurza nas że ktoś może jeździć mini autkiem bez prawka z prędkością do 45 km/h. Tylko dlaczego nie zadamy sobie pytania dlaczego reszta europy na to poszła i stwierdziła że to jest metoda na zmniejszenie wypadków na drogach, a my usilnie staramy się spętać przepisami bo przepisy nas nauczą jeździć, niestety takie myślenie to kolosalny anachronizm . Polska ma najbardziej restrykcyjne przepisy dotyczące praw jazdy w europie ! i jedne z ostrzejszych egzaminów " tyle że na razie tańsze niż w zachodniej europie" i co to dało !! , mamy też jeden z najwyższych wskaźników wypadków drogowych , więc jaka jest w tym przyczyna !! . niby najostrzej najrestrykcyjniej i... do dupy!??. Czyli coś nie tak . Po pierwsze zobaczmy dlaczego taki kraj jak Francja zaczął produkcję kwadrycykli - czyli pojazdów lekkich z silnikami o mocy 5 KM ( AIXAM , BELLIER, Chatanett , Ligier , Microcar ) i produkują razem tego ponad 100 tys aut rocznie !! . Powód banalny Po pierwsze 30 lat temu stwierdzono że młody człowiek kończąc 18 lat zdaje kurs prawa jazdy i od razu siada za kółkiem normalnego samochodu , który często ma silnik o mocy od 60 do 100 KM i prędkości maks do 150-200 km/h a doświadczenia drogowego .... brak do tego lody człowiek to adrenalina , panienki , szpan , bo jeszcze się nie wyszumiał i ... efekt bardzo dużo ofiar śmiertelnych i wypadków z wysokim kalectwem wśród młodzieży . A motorower to pojazd drogowy na 2 kołach , niby niewielka prędkość ale jak jest wypadek z udziałem kierującego motorowerem to okazuje się że bezpieczeństwo dla młodego człowieka w razie kolizji też niewielkie . Dlatego kraje zachodnie poszły po rozum do głowy i stwierdziły że lepiej wprowadzić na rynek mini auto , z parametrami jazdy jak motorower ale bez prawa jazdy . Efekt przeszedł wszelkie oczekiwania , okazało się po 20 latach robiąc badania na kierowcach że drastycznie spadł odsetek wypadków z udziałem młodych ludzi . Dlaczego !?? Po pierwsze Jak młody człowiek może jeździć mini autkiem o wadze do 350 kG i prędkości maks 45 km/h od 14 roku życia zdając tylko kurs na kartę motorowerową to od 14 roku życia do 18 roku przez 5 lat jazdy takim pojazdem nabiera doświadczenia na drogach kierując pojazdem 4 kołowym , po drugie przez te 5 lat adrenalina i napalenie na prowadzenie auta w młodym człowieku doroślejącym się uspokaja, doskonale zdaje sobie sprawę co to jest pojazd drogowy i mając 18 lat po zdaniu kursu prawa jazdy na normalne auto dokładnie wie jak nim na drogach się poruszać i czym to skutkuje . Po za tym najważniejsze !! - firmy produkujące pojazdy mini MUSZĄ przeprowadzić crasch-testy swoich samochodów z prędkością praktycznie MAKSYMALNA czyli 40km/h !!! i kierowca musi wyjść z nich cało !!. Nie wiem czy jakakolwiek firma samochodowa na Świecie robi Crasch testy z prędkością maksymalną . wolę nie sprawdzać siebie w mercedesie czy BMW z prędkością 200km/h lub ponad co zostanie z auta w spotkaniu ze ścianą . Efekt przy 100 % wypadków śmiertelnych z udziałem pojazdów drogowych w samochodach ginie na drogach we Francji 59 % ludzi , na motocyklach 16,7 % ,na skuterach i motorowerach 16,2% , na ROWERACH !! 4,6 % , wypadki z udziałem innych pojazdów motorowych " traktory, wozy konne, itp" 3,3% i W KWADRYCYKLACH czyli minipojazdach 0,2 % !!!!! . To są Francuskie statystyki !!!! . I to świadczy o rewolucyjnym podejściu do kierowców - da im możliwość nabrać doświadczenia , a nie jak w naszym kraju , stare auta, dziurawe drogi , restrykcyjne przepisy i zero doświadczenia młodych kierowców i wysokie kary - czyli doskonały przepis jak pozabijać się na drogach - polecam !!. Feler kwadrycykli to to że nowe są chorrendalnie drogie a w naszym kraju brak jakichkolwiek przedstawicielstw " tylko po co się pchać z kwadrycyklami do kraju gdzie brak dobrych dróg do jazdy i są zmurszałe przepisy"

#9 ~helterskelter~

~helterskelter~
  • Goście

Napisano 05 marzec 2010 - 17:35:46

Dobrze mówisz,ale niestety o przepisach w Polandzie decyduje banda kretynów więc przez najbliższe 20 lat nic się nie zmieni.

#10 ~gosciu~

~gosciu~
  • Goście

Napisano 31 lipiec 2012 - 18:35:48

Dziwne jest to prawo, że powyzej 16-tego roku zycia nie jest wymagane prawo jazdy, karta motorowerowa, czy rowerowa: "osoby, które skończyły 16 lat, mogą nimi jeździć bez prawa jazdy czy karty motorowerowej. Ten ostatni dokument obowiązuje natomiast osoby niepełnoletnie".
Więc Starsza Pani OMA może jechać rowerem po ulicy nie znając wogóle Kodeksu Drogowego - jak i inni obywatele powyżej 16-tego roku zycia.
I jak tutaj może byc bezpiecznie na drodze, skoro każdy może wziąć rower, motorower i gnać gdzie go oczy poniosą.

#11 ~Samochód L6e~

~Samochód L6e~
  • Goście

Napisano 01 listopad 2012 - 14:27:33

Auta z homologacją L6e mogą być rejestrowane na motorower ale muszą być spełnione warunki takie jak:
- Maks. 45 km/h
- Moc silnika 5 (KM)
- poj, silnika 50 cm3
- może mieć silnik dwucilindrowy
- waga do 500 kg

#12 adamiak

adamiak

    Znajomy

  • Użytkownicy zarejestrowani
  • PipPip
  • 36 postów

Napisano 06 listopad 2012 - 08:44:30

Ciężar to spora sprawa, jak młody człowiek udeżyłby tirem w coś to by więcej szkód narobił, a tak tylko porozbija motorek

#13 Gonek

Gonek

    Znajomy

  • Użytkownicy zarejestrowani
  • PipPip
  • 46 postów

Napisano 07 grudzień 2012 - 14:34:24

Auta z homologacją L6e mogą być rejestrowane na motorower ale muszą być spełnione warunki takie jak:
- Maks. 45 km/h
- Moc silnika 5 (KM)
- poj, silnika 50 cm3
- może mieć silnik dwucilindrowy
- waga do 500 kg


wszystko fajnie, ale jakoś w salonach motoryzacyjnych nie widzę takich autek????

#14 ~Leon~

~Leon~
  • Goście

Napisano 12 grudzień 2012 - 16:48:22

"tendrzak" masz u mnie duży+ co się powinno zmienić w naszym cudnym kraju? mentalność cała reszta pójdzie jak po maśle ;)

#15 ~Łukasz~

~Łukasz~
  • Goście

Napisano 19 kwiecień 2013 - 11:57:34

serwus posiadam takie autko 400 pojemnosci nie przekracza 45 km/h mam skaczoneb 18 lat ma 4 KM dizel 2 celindrowy wazy mniej jak 400 kilo to pytanie brzmi czemu policja sie czepia muwia ze wymaga to prawa jazdy kat B1lub A 1 PROSZE O POMOC


serwus posiadam takie autko 400 pojemnosci nie przekracza 45 km/h mam skaczoneb 18 lat ma 4 KM dizel 2 celindrowy wazy mniej jak 400 kilo to pytanie brzmi czemu policja sie czepia muwia ze wymaga to prawa jazdy kat B1lub A 1 PROSZE O POMOC

Ja też chciałbym to wiedzieć

#16 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 25 kwiecień 2013 - 12:27:18

Stary to temat ale:)) Nie mogę zrozumieć jak można jeździć bez uprawnień, pomimo małej prędkości takiego autka jesteś jednak w ruchu,. Nie zrozum mnie źle kolego ale gdyby to odemnie zależało nie było by możliwości wyjazdu czymś takim bez uprawnień. Spytasz dlaczego? Niestety większość osób nie zna podstawowych przepisów kodeksu drogowego, kolejna sprawa to jak już uda się takiej osobie wyjechać na ulicę myśli że jest królem szos,coś w rodzaju "Mistrz kierownicy ucieka" . Miałem okazję jechać jakjiś czas temu za takim młodym kierowcą i cóż w ciągu 10 minut złamał chyba wszyskie przepisy drogowe,nie wiedział kto ma pierwszeństo, na samym końcu wjechał pod zakaz w ulicę jednokierunkową dalej nie wiem jak się to skończyło ale widać tutaj że większośc osób nie zna przepisów .Ocxywiście nie twierdzę że akurat Ty również nie znasz przepisów jednak najpierw radzę przypomnieć sobie znaki drogowe i podstawowe prawo o ruchu drogowym ,następnie pojeździć z osobą doświadczoną a później pchać się na jezdnię. Pozdrawiam i życzę powodzenia.

#17 ~aca~

~aca~
  • Goście

Napisano 03 maj 2013 - 15:22:27

Stary to temat ale:)) Nie mogę zrozumieć jak można jeździć bez uprawnień, pomimo małej prędkości takiego autka jesteś jednak w ruchu,. Nie zrozum mnie źle kolego ale gdyby to odemnie zależało nie było by możliwości wyjazdu czymś takim bez uprawnień. Spytasz dlaczego? Niestety większość osób nie zna podstawowych przepisów kodeksu drogowego, kolejna sprawa to jak już uda się takiej osobie wyjechać na ulicę myśli że jest królem szos,coś w rodzaju "Mistrz kierownicy ucieka" . Miałem okazję jechać jakjiś czas temu za takim młodym kierowcą i cóż w ciągu 10 minut złamał chyba wszyskie przepisy drogowe,nie wiedział kto ma pierwszeństo, na samym końcu wjechał pod zakaz w ulicę jednokierunkową dalej nie wiem jak się to skończyło ale widać tutaj że większośc osób nie zna przepisów .Ocxywiście nie twierdzę że akurat Ty również nie znasz przepisów jednak najpierw radzę przypomnieć sobie znaki drogowe i podstawowe prawo o ruchu drogowym ,następnie pojeździć z osobą doświadczoną a później pchać się na jezdnię. Pozdrawiam i życzę powodzenia.

A powiedz mi ,mój drogi, jaki procent kierowców z prawkiem zna przepisy? oberwuje kierowców z różnych perspektyw- pieszego,kierowcy...i zabrałabym prawko 80% spotkanych kierowczyków!!!!

#18 ~janik~

~janik~
  • Goście

Napisano 30 maj 2013 - 22:21:05

przenik powinien to wiedź ci   l6e homologia jakie caba cy nie cebra uprawnienia



#19 ~ania~

~ania~
  • Goście

Napisano 11 czerwiec 2013 - 12:58:41

Czy w takim pojeździe mogłabym przewozić swoje dziecko .Dodam tylko,że autko posłuźy mi do dojazdu do pracy głównie poruszania się po małym mieście.

 



#20 ~Loxley~

~Loxley~
  • Goście

Napisano 13 sierpień 2013 - 14:46:13

Nie można prowadzić takiego mikrokara bez uprawnień. Na stare przepisy (do 18 stycznia 2013 r.) kwalifikuje się, jako kategoria prawa jazdy B1. Od 19 stycznia 2013 r. nastąpiła nowelizacja ustawy odnoście kategorii prawa jazdy i egzaminów, więc kategoria B1 ulega zmianie. B1, to quady. Jeśli przed zmianą B1 oznaczało pojazd o masie z 2 osobami do 400 kg lub 2 osobami plus bagaż do 550 kg, mocą nie przekraczającą 20 KM, to te uprawnienia są tracone. Weźcie na logikę. Skoro wprowadzona jest kategoria AM (motorower) o pojemności do 50 cm3, który ma ogranicznik prędkości do 45 km/h, to nie potrzeba uprawnień na pojazd o pojemności 500 cm3 z takim samym ograniczeniem prędkości? Weźcie poczytajcie w kodeksie ruchu drogowego dokładną interpretację pojazdu samochodowego, pojazdu silnikowego i zobacznie do jakiej grupy kwalifikując się poszczególne pojazdy, bo to nie jest takie wszystko klarowne. Pozdrawiam. 





Dodaj odpowiedź



  


Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych